dinsdag 14 mei 2013

Wier borsten zijn nu de mooiste?

Eigenlijk weet ik nog niet zo goed hoe ik er op met reageren; op het nieuws dat Angelina Jolie haar borsten liet amputeren. Preventief.

Geen opmerking over het Songfestival. Dat interesseert me geen bal. Het zal me benieuwen of 'we' een ronde verder komen. Met het opwekkend lied geef ik 'ons' weinig kans. Maar ik weet ook dat juist zo'n houding leidt tot winnen. Voor hetzelfde geld valt het lied dus wel goed.

Wel echt nieuws, is Angelina Jolie.

Het zijn lastige dingen: beroemdheden die iets doen wat talloos veel andere, niet beroemde mensen ook doen. Die krijgen die aandacht niet. Of het nu gaat over een aandoening van de stembanden, een ziekte of zelfs maar de dood; als dat een beroemdheid overkomt, krijgt het veel aandacht. Meestal zit me dat als een zandkorreltje dwars: waarom die aandacht, terwijl het ok elders voorkomt?

In dit geval weet ik het zo net nog niet. Eigenlijk is het juist goed dat die aandacht er zo is. Het is niet bepaald de correctie van een oorlelletje. Het gaat om een identiteitbepalend lichaamsdeel. Het is een lichaamsdeel wat veel mannen het mooist aan een vrouw vinden. Daar mee (moeten) knoeien, is - lijkt mij - geen sinecure. Dat moet ingrijpend zijn.

20130514-200315.jpg

Wat me bezighoudt, is hoe al die vrouwen die niet bekend zijn hier mee omgaan. Angelina Jolie zal ongetwijfeld veel aandacht hebben laten uitgaan naar de kwaliteit van haar gerestaureerde borsten. Hoe we het wenden of keren: die zijn een belangrijk verkoopelement. Daar investeer je dus ook (fors) in. Maar hoe gaat dat als je die middelen níet hebt: wat dan? Wat doet de verzekering? Of achten die het weer eens te duur?

Soms is het toch goed als een beroemdheid meldt wat hem of haar persoonlijk overkomt (Gôh, die zin hanteer ik ook altijd als het gaat over het belang van social media. Toeval?!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten